.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هديه اي ناقابل به استاندار قابل
دکترغلامعلی رنجبر
هديه اي ناقابل به استاندار قابل

بسيار مشعوف از انتخابي معقول. خدا كند كه استاندار جديد در عمل به عادت مالوف به دور از تبختر معمول بوده و گفته هاي بسيار ديگران را به كاركردهاي فراوان دوران خود تبديل نموده و تشكر انتهايي را هنگام گذشتن از خير اين پست بلا امتداد به همراه داشته باشد.

جناب ايشان در مصاحبه اي دلپذير حرف هاي قشنگ و اميدوار كننده تقديم مردم بخصوص ساروي ها كردند كه انشاء الله به عنوان اولين توقع از صداقت در گفتار و رفاقت در كردار و عدالت در رفتار، ايستادگي بر مواضع اعلام شده را شرط وفاي به عهد دانسته و آرزوي توفيق براي ايشان مي نمايد. چقدر خوب بود دستگاه سياست با مردم رفاقت مي كرد و در كمال صداقت بازي سياست با مردم را بر خود حرام مي نمود تا مردم طعم شيرين اين رفتار را در عمل حس كرده و از آن لذت مي بردند.

1-استاندار محترم در اين مصاحبه فرمودند: "در شهرهاي پرباران براي عقب نماندن از پروژه‌‌هاي عمراني تا سه شيفت كاري فعاليت مي‌شود." خود ايشان نيك مي دانند كه تكمله اين سخن را در تخصيص به موقع اعتبارات بايد دانست. سه شيفت كاري بدون وجود اعتبار در موقع مناسب يعني از دست دادن زمان هاي قابل فعاليت در سال و انداختن اجراي پروژه ها به ماههاي پائيز و زمستان. اين يعني از دست دادن روزهاي بلند سال و اجراي پروژه ها در روزهاي كوتاه.

اين مسئله يكي از مشكلات ديرينه استان هاي شمالي بوده و به دليل اين مشكل تعداد زيادي از روزهاي كاري با تعطيلي به خاطر بارندگي و يخبندان در اواخر پائيز و طول زمستان مواجه خواهد بود كه جناب ايشان با همه صداقتي كه در گفتار دارند، قطعاً توان تغيير و دستكاري در طبيعت وحشي را ندارند و تنها بايد خود و برنامه هاي كاري خود را با آن تطبيق دهند، چرا كه خداوند به طبيعت آنچنان قدرتي عطا كرده كه بشر هر كجاي آن را بيرحمانه به نفع خودش تغيير دهد، قدرت به تعادل كشاندن طبيعت از طريق ديگر او را وادار به حركت به سمت تعادل مي كند.

2-استاندار محترم فرمودند: " فعاليت‌هاي ساخت و ساز بايد در چارچوب شوراي عالي شهرسازي و مسكن باشد". بنده حقير عرض مي كنم كه واي به روزي كه بگندد نمك. حتماً خواهند فرمود چرا؟ پاسخ اين است كه ماسبق جنابعالي خود را معيار قانون تلقي كرده و از زير پا گذاشتن قانون ابايي نداشته و با زور زمين در اختيار دانشگاه علوم كشاورزي را به خاطر ساخت مسكن مهر تصرف عدواني كرده بودند.

ادامه وضعيت توسط شما نيز به معني راضي بودن به اعمال ظلم بر عليه اين دانشگاه و اعضاء فهيم هيات علمي، كاركنان و دانشجويان معترض آن مي باشد. در اين رابطه هيچكس دقيق تر از بنده قادر به توضيح نيست و بررسي موضوع توسط حضرتعالي از نزديك، ميزان الاعمال براي تشخيص صداقت شما مي باشد. توضيح اين قضيه و اينكه به زور قانون ماده 37 اراضي ملي زير پا نهاده شد در نزد حقير محفوظ خواهد بود.

3-استاندار محترم فرمودند: " چند صدايي در مديريت را يك آفت بزرگ برشمرد." عرض بنده اين است مواظب باشيد به ديكتاتوري گرفتار نشويد. در دنياي امروز حتي در امر مديريت، چندصدايي بر تك صدايي و اعمال تحكم ارجح است و متاسفانه نمي توانم با شما در اين رفتار همراه باشم. به خداي منان و خودم قول دادم صادقانه بنويسم و نان به نرخ چاپلوسي نخورم.

البته اين به معناي چشم بسته بزرگان را تخريب كردن نيست و از آن رفتار نيز تا حد ممكن حذر مي كنم. مقاله اي را در چندين سال قبل تحت عنوان مديريت تحكمي يا چشم قره اي (غره اي) نوشته بودم كه شايد براي دوستداران روش هاي مناسب براي مديريت آموزنده باشد. مدير سالم آني است كه هر جا متوجه شد راه را اشتباه رفته، با اراده اي قوي به اشتباه اعتراف كرده و از همان نقطه عزم بازگشت مي كند و گامي هم با اصرار به جلو نخواهد گذاشت.

4-استاندار محترم فرمودند: " به رعايت قانون اصرار دارم، قانون غلط را بايد اجرا كرد چرا كه آثار منفي بي‌قانوني بدتر از اجراي قانون غلط است." در اين مورد با ايشان كاملاً هم عقيده هستم و اميدوارم با اجراي قانون كارها روي نظم و نسق مناسب انجام گيرد.

5-استاندار محترم فرمودند: " اين فرهنگ بايد در مديران و مردم نهادينه شود كه همه استان سراي من است ولي ساري مركز استان است" به جناب ايشان عرض مي كنم كه همه استانداران محترم عين اين فرمايشات را با كمي تغييرات داشتند، ولي در صحنه عمل آنچه خود شاهد بودم اين بود كه مثلاً آقاي ... وقتي به پروژه هاي شهر ... در حضور وزيري مي پرداختند با تمام وجودشان،حتي با خواهش و تمنا، در صدد جا انداختن آنها بودند و براي آن سماجت غير عادي به خرج مي دادند، ولي به پروژه هاي ساري كه مي رسيدند خيلي راحت از كنار خيلي از پروژه ها مي گذشتند.

آقاي استاندار محترم اميدوارم غرور كارشناسي از محوطه استانداري رخت بربندد و كارها واقعاً كارشناسانه اولويت بندي و اجرايي شود. از نگاه حقير با تجربه مديريتي چندين ساله اولويت اصلي و اول در پروژه هاي ساري تامين آب شرب سالم و بهداشتي با سختي بين 150 الي 200 ميلي موس بر سانتيمتر است. اين آبي كه الآن ساروي ها مصرف مي كنند از هر سمي براي كليه ها بدتر است و خسارات زيادي به سلامت و بهداشت عمومي آنها وارد مي آورد. سختي اين آب حتي از 300 ميلي موس نيز بيشتر مي باشد.

چندين سال پيش كه در مصدر امري در استان بودم در جلسه اي عرض كرده بودم كه درد آور است مردمي در چند كيلومتري شهر خود سد داشته باشند ولي آب با سختي فوق العاده بالا را بنوشند. پيشنهاد زدن يك تصفيه خانه در بالا دست و انتقال آن به سيستم آب شهر ساري يك پيشنهاد ناشي از جنون عشق به ساري نبود و نخواهد بود. معضل ساري تنها ترافيك آن نيست. اصلاً اين شهر آنقدر به لحاظ مديريتي رها شده است و به آن رسيدگي نشده و نمي شود كه به صورت يك معضل عمده در همه امورات خود را نمايان مي كند.

خيابان هاي اين شهر بي جهت تحت تاثير شخصيت ها و متنفذين، مسير عوض مي كند. بعد از چند سال مقاومت در عدم ساخت و ساز و اجراي نقشه جامع شهر، مثلاً خيابان جمهوري اسلامي، ناگهان متوجه مي شويم كه درست در لبه اين خيابان مقاومت عناصر شهرداري شكسته شده و مجوز ساخت و ساز بدون هيچ عقب نشيني داده مي شود. چهره زشت اين شهر در امروز زندگي، ناشي از درآمد زا كردن تخلفات با استناد به ماده 100 و ماده 5 قانون شهر سازي است كه شريان حيات شهرداري در تامين بودجه محسوب شده و مسئوليت تامين بقاء متخلفان بر تخلف را را نيز عهده دار مي باشد.
مرد مبارزي براي اعمال قاطعيت در جلوگيري از اين تخلفات وجود ندارد كه باور بكنم اين كار از كسي بر خواهد آمد.

چرا كه فرداي روزي كه اعلام شود با اين تخلفات نه به صورت جريمه بلكه به صورت تخريب برخورد خواهد شد قطعاً به سراغ چند آدم دست چندم مي روند و متنفذين منافعشان در امان خواهد بود. كاري كه بر سر فريادهاي رهبري براي مفسدان اقتصادي آورده شد و حداكثر آن فقط در برخورد با فردي مثل شهرام جزايري خلاصه شد. آنقدر مطالب اين بخش زياد است كه دوست ندارم پاراگراف را خيلي طويل تحويل شما بدهم.

6-استاندار محترم فرمودند: " شوراها خواص مردم هستند و بايد براي كار بيشتر، شوراها را نيز در كار دخالت داد." حرف درستي است اگر انتخابات به درستي انجام گيرد و تخت تاثير پول و فريب قرار نگيرد. شما نيك مي دانيد كه انتخابات تقريباً در همه كشور هاي دنيا تحت تاثير پول و فريب صورت مي گيرد. در چنين شرايطي آنكه بالاترين سرمايه ها را خرج كرد و بيشتر ابزارهاي فريب را به كار گرفت برنده ميدان است.

اصلاً جاي ترديد تيست كسي كه مثلاً در شهر ساري بيش از 400 ميليون تومان براي انتخابش خرج مي شود با كسي كه به دلايل خصوصيات ويژه اخلاقي و فرار از بده و بستان هاي مرسوم، فقط 4 ميليون تومان برايش خرج مي شود، نتيجه مساوي داشته باشند. شرايط بسيار نابرابري در انتخابات براي افراد تجربه مي شود كه مي توان آن را يكي از بزرگترين نقاط ضعف دموكراسي (بد تعريف) شده دانست كه بحث بسياري بر سر آن وجود دارد.
در انتخابات شوراها نيز اصلاً‌ اسلامي عمل نمي شود بلكه به صورت كاملاً غربي آنهم نه هدايت شده بلكه لجام گسيخته كار مي شود و پيروزي در ميدان خود به يك هدف تبديل شده است و ارائه خدمات بهتر و گزينش اصلح و افضل اصلاً مد نظر نيست.

با وجود اين با يك مسامحه تعمدي، معقول و منطقي است كه مطابق نظر رهبري معظم انقلاب نتايج اين انتخابات را عصاره فضائل ملت تلقي نموده و به عنوان كاري ارزشمند از مردم شريف آن را پذيرفته و به عنوان خواص مردم آن ها را در امور دخالت بيشتري داد.

7-استاندار محترم فرمودند: " آزاد راه تهران شمال به ميتولوژي و وعده‌هاي پي‌درپي سياسي تبديل شده است" محض اطلاع حضرتعالي عرض مي شود من از همان زمان كه نطفه اين كار بسته مي شد عرض كردم هدف از تعبيه اين آزاد راه به خوبي تبيين نشده است. تعاريف ارائه شده اهميت آنر را خوب بيان نمي كرد و مداخله بنياد جهت انجام كار، به قيمت تصاحب اراضي پيراموني آن و فروش آنها و يا ارائه خدمات بين راهي و كسب درآمد از اين محل، امور خيالي بيش نبوده و خيلي زود فهميده شد كه خيالاتي شده و اين راه به سمت تركستان است.

در يكي از جلسات شوراي اداري استان در ميان جمع اين سوال را مطرح كردم كه با فرض موفقيت در عمل به جه هدفي مي خواهيم دست پيدا كنيم؟ براي بهره برداري دراز مدت از اين طرح برنامه ريزي مناسبي صورت نگرفته و فقط تسريع دسترسي توريسم به شمال غربي استان، جزء دلايل عمده احداث آن محسوب مي شد.

اين براي چنين پروژه بزرگي كفايت نمي كرد. عرض كردم نتيجه غايي چنين پروژه عظيمي نبايد اين تصور را به وجود بياورد كه فقط در صدد بهره برداري آسان تر و سريعتر و بهتر از خلوتكده هايي است كه عناصر متمول پايتخت نشين در مازندران براي خودشان دست و پا كرده و با احداث اين جاده و افزايش سرعت دسترسي، حتي نياز به ماندن طولاني مدت در استان نيز از بين مي رود و اقتصاد مردم استان كه بعضاً با اجاره خانه ها ارتزاق مي كنند به شدت به صورت منفي تحت تاثير قرار خواهد گرفت.

8-استاندار محترم فرمودند: " سفره دولت براي خدمت رساني پهن است و سفرهاي استاني رئيس جمهور نيز با همين نيت راه‌اندازي شده است." انتظار دارد با مصوبات اين سفرها كه بسيار اثر مثبتي در محبوب تر شدن تيم كاري رئيس جمهوري محترم داشت، به صورت صوري و گزارش گونه برخورد نشود. مطالبات مردم مازندران توسط حقير در دو سفر هيات دولت به مازندران تدوين و منتشر شده است كه قابل ملاحظه مي باشد. حجم مطالبات مورد توقع با آنچه كه مورد تصويب قرار گرفته فاصله زيادي دارد كه انشاء الله در سفرهاي آينده شاهد توجه بيشتر به آنها خواهيم بود.

حال كه هدفمند كردن يارانه ها مد نظر دولتمردان قرار گرفته، توقع دارد هدفمندكردن سفرهاي استاني و استاني كردن اعتبارات و نظام بودجه نويسي پيگيري شود. اقتدار استاندار در تاثير گذاري بر روي يك برنامه خوب تدوين شده و هدفمند منطبق با آمال هاي ايران 1404 مشهود خواهد بود. اينجا است كه بايد به هر قيمت كه شده مديران ضعيف و ناكارآمد بدون تعارف جاي خود را به مديران كارآمد داده و از شعارهاي موج برانگيز و تجربه كش جوانگرايي بي ضابطه پرهيز كرد.

تجربه گرانبهاترين سرمايه هر ملت است كه نبايد با موج آفريني جوانگرايي آن را به سادگي له كرد. اصولاً فرهنگ كاركرد تجربه يك ملت در يك پروسه تاريخي است. جوان بايد در كنار مديران با تجربه و قدرتمند كار آموخته شده و به تدريج جاي خود را در فضاي مديريتي باز كند.

9-استاندار محترم فرمودند: " در گذشته به دليل برخي تنگ‌نظري‌ها را ساري را بابل محله و گرگان را ساري محله مي‌دانستند، اين مسئله اگر چه در سراسر كشور به دليل مسائل بخشي‌نگري وجود دارد ولي يك آفت به شمار مي‌رود." فرمايش زيبا و ارزشمندي است.

جنابعالي نيك مي دانيد كه متاسفانه در كنج قرار دادن نيروهاي ارزشمند ساروي توسط ساير دوستان ارزشمند هم استاني يك اصل بوده و سهم ساروي ها در مديريت استان حداقل بوده و در كل پست هاي درجه دو به پائين به آنها تعارف شده است.

مثلاً با وجود تعداد زيادي استاندار و معاونين استانداري از شهر دارالمومنين بابل از ابتداي انقلاب تاكنون حتي يك استاندار ساروي در اين استان نداشتيم. آيا واقعاً حتي يك نيروي ساروي در حد استاندار در طول اين مدت طولاني وجود نداشت؟ يا در تيم هاي قبلي حتي يك معاون استانداري خصوصاً معاونت سياسي و امنيتي ساروي نداشتيم. چرا؟

ساز و كارهايي كه در عمل توسط دوستان پيگيري شده اين بود كه ساروي ها در اين مساند قدرت نگيرند و دست آنها براي ورود به اين جايگاهها بايد كوتاه باقي بماند. حال بايد ديد استاندار بيستم براي ساروي ها چه ارمغاني خواهد داشت؟ آيا اين نگاه هم به تنگ نظري متهم مي شود يا اينكه فضاي برادري با حضور برابر و منطقي در مساند مديريتي همراه خواهد شد؟

10-استاندار مازندران شمال كشور را ميزبان گردشگران فصلي دانست و افزود: "گردشگراني كه اقتصاد منطقه را تكان دهند بايد وارد استان شوند". جداً اين بايد جزء اصول مديريتي در استان تلقي شود كه فضاي جلب و جذب گردشگران به وجود بيايد. بايد روي ساز و كارهاي گردشگري كار جدي صورت گيرد. در اين فضا ما به عنوان دانشگاه علوم كشاورزي حاضر به همكاري جدي در امور تحقيقاتي هستيم و تيم هاي مطالعاتي قوي با حضور متخصصان مناسب و نام آشنا را دارا هستيم كه در صورت حمايت مي توانند كمك كار جدي استانداري محسوب شوند.

مثلاً تيمي از اهالي فرح آباد و روستاهاي اطراف آن طراحي شده كه بر روي موضوع احداث يك شهر جديد گردشگري با محوريت فرح آباد كار مي كند. استاندار محترم بايد در اين موضوع به صورت قوي حضور يافته و در تحقق اين امر نقش حمايتي خود را ايفا كرده و نقاط ضعف آن را به قوت تبديل نمايد.
اين طرح نياز به يك نقشه جامع شهر گردشگري فرح آباد دارد كه در بر گيرنده روستاهاي فرح آباد، شريف آباد، حميد آباد، طاهر آباد، سوته، اسفندان، نبي آباد، ولي آباد، طوقدار، قاجارخيل، گرجي پل و پلاژهاي مسيرخواهد بود. البته در بدو ورود تعدادي از روستاهاي نزديك فرح آباد به عنوان آغازگر جهت اخذ موافقت هاي اداري و نهادسازي ها، وارد شده و در ادامه كار به تدريج بقيه روستاها نيز وارد طرح شده و آن را تقويت خواهند نمود.

ارجح آن است كه استاندار محترم وارد كار شده و اين فكر را تقويت نمايد و از ابتدا بر اساس يك نقشه جامع و هدفمند اين شهر را تعريف كرده و كليه جانمايي ها را بر اساس يك نقشه از قبل مطابق با آمايش سر زمين انجام دهند.

البته نبايد اين كار با وقت كشي و اتلاف فرصت و زمان همراه باشد. مثلاً يكي از تصميم گيري هايي كه سال ها با مذاكرات انجام شده به نتيجه نزديك شده بود ولي عواملي نامرئي با ارائه آمار غلط و انحرافي و به صورت متعصبانه و سوگيرانه آن را به تاخير انداختند بحث مركزيت بخش فرح اباد است. كمك استاندار محترم به تحقق اين امر راه را براي تحقق موضوع شهر جديد توريستي و فرهنگي و تاريخي فرح آباد باز خواهد نمود.

با تشكر از حوصله اي كه به خرج خواهيد داد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ستوده 2 آذر 1388
اين حرفها در روزهاي اول كار يك استاندار مازندراني يعني چه ؟؟؟!!! ما حوصله به خرج داديم وخوانديم لطفا بيش ازاين فرمده نداشته باش كه به ضرر مازندراني هاست
نا شناس 2 آذر 1388
اقاي استاندار تو رو خدا به داد حفاري شمال برس
نا شناس 3 آذر 1388

از مطالب خوب و با ارزشي كه نوشتيد تشكر دارم اميدوارم اقاي طاهايي بخوانند
يك منتقد 3 آذر 1388
سلام
از خبر رساني خوب شما كمال تشكر را دارم
ولي شما بايد توجه داشته باشيد ، اين رسانه شمال نيوز است نه قناعت نيوز و ساري نيوز .
تمامي اخبار منتشره براي شما مثبت و براي ساير استانهاي شمالي خبر صحبت از اعتياد و سرگرداني و نا اميدي است .
همين الان يكي معاون يكياز استانها استاندار استان همسايه شده ولي چطور شما بيخبريد . فرمانداران يكي ديگر از شهر هاي شمال ارتقا قابل توجهي داشته ولي شما گوشه اي از آنها را نمي نويسيد .
باز هم به شما توصيه مي كنم انصاف داشته باشيد .
نا شناس 3 آذر 1388
بنده هم مثل نفر اول حوصله نموده كل هديه ناقابل خواندم: دوتا تقاضا دارم از گردانندگان سايت 1_. كاش اين مرد (زن)هزار فن حريف را به مردم مازندران ( چه عرض كنم ملت ايران) معرفي مي كردند. حيف نيست آدمي به اين متخصص الفنون و كاربلدي وقتش صرف پيگيري شهر شدن چند روستا شود.
2_. يك نظر خواهي از طريق سايت انجام دهيد ببينيد مردم مازندران به استانداري ( چه عرض كنم رياست جمهوري ايران) اين آقا يا خانم راي نمي دهند. واقعا حيف است!!!!!!!!!!!
نا شناس 3 آذر 1388
واقعا كه شما از هيچ شهر ديگري نمينويسيد
من اين همه در مورد حفاري شمال و خروج اون از اين منطقه نوشتم ولي دريغ از يك جمله در اين مورد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
وقتي ميگن صنعت شمال بايد پيشرفت كنه ايا با حرف پيشرفت ميكنه ؟
نا شناس 3 آذر 1388
اي بابا شما به چه فكر مي كنيد به كنده كاري ها و هزاران سخن ديگر، خانه ام را سيل گرفته، به شهرداري رفتم گفتند شهردار خارج است رفتم پيش معاون گفتن براي هزارمين بار رفت مكه، رفتم شوراي شهر گفتند رئيس شورا خارج است پس چه كسي داخل است كه به داد ما برسد؟ از استاندار گله نكنيد او كه تازه آمد بگذاريد اول كار كند بعد. چه مي دانيم شايد او را هم به خارج ببرند سه شيفت كاري كجا بود يك شيفت را درخارج كار مي كنند دو شيفت ديگر را حتما اينجا سركار هستند!!
دكتر غلامعلي رنجبر 3 آذر 1388
بسيار متشكرم از دوستاني كه نسبت به مقاله نقد داشتند. محض تنوير افكار دوستان اعلام مي كنم بنده تمام قد خودم را معرفي كردم منتهي اين سياست دوستان در شمال نيوز بود كه چون دو مقاله همزمان داشتم، يكي را به نام و ديگري را بدون نام منتشر كردند كه از اين بابت از دوستان شمال نيوز تشكر هم مي كنم. من علاقمند هستم كه دوستان در مباحث جدي از ادبيات لمپنيزم پرهيز كنند وگرنه اصل فداي فرعيات مي شود.
بله قطعاً جاهايي از اين مقاله ايراداتي هم خواهد داشت ولي شما حتماً توصيه به نوشتن خواهيد كرد تا توصيه به سكوت. از سياق انتقاد دوستان بر مي آيد كه به استقبال مطالب آن رفته اند و از اين بابت هم از تائيد كنندگان تشكر مي كنم و هم از منتقدان كه در نگاه حقير ارج و جايگاه دو چندان دارند.

باور كنيد اگر نبود ارزش آثار تاريخي و فرهنگي فرح آباد و اگر نبود موقعيت استثنايي آن براي توسعه توريسم و نگاه اقتصادي آينده براي مازندران هرگز در استقبال از بيانات جناب آقاي استاندار اين پيشنهاد را مطرح نمي كردم. باور بفرمائيد كه دوستاني كه به خاطر مسائل كوچك و سطحي برگزاري مراسم شهداي منطقه را كه كليد آن را خود ما زده بوديم بهانه كرده و به دنبال معرفي مركز بخش براي يك روستاي با اندازه يك چهارم فرح آباد و شايد يك دهم روستاهاي اقماري اطراف فرح آباد بودند، و استفاده از موقعيت يكي از اهالي آن از جايگاه استانداري براي جا انداختن آن آنهم با استناد به آمار كاملاً تحريف شده، لزوم پرداختن با آن در وقت ديگري پديد مي آمد.
آيا شما در جايگاه رفيع اين روستاي فرهنگي كه جزء مفاخر منطقه و استان محسوب مي شود ترديد داريد؟ به هر حال از نظرات عزيزان از صميم قلب تشكر مي كنم.
نیما 4 آذر 1388
آقای طاهایی، به داد غرب استان برسید( البته اگه بزارن چرخ های صندلیتون بچرخه به این ور) !!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قلیان -دانشجو رشته جغرافیا سیاسی 6 آذر 1388
آقای طاهایی هر استانداری که آمد نتوانست مرکر استان شهر ساری را توسعه بدهد حداقل شما نشان دهید که یک مدیر نمونه هستید. اجرکم عندالله
قلیان -دانشجو رشته جغرافیا سیاسی 6 آذر 1388
آقای طاهایی هر استانداری که آمد نتوانست مرکر استان شهر ساری را توسعه بدهد حداقل شما نشان دهید که یک مدیر نمونه هستید. اجرکم عندالله
صابر 9 آذر 1388
این حرفا در روز های ول کار استاندار جدید یعنی خیانت مازندرانی های مرکز نشین و اطراف آن به استاندار.یعنی دسیسه برای برندازی آن. وای بر شما وای بر شما
محمد بابلی 24 دي 1388
ایا ازاد راه از جاده هراز سخت است.چطور رضا شاه با ان امکانات ان زمان این همه تونل و جاده هر از را درست کرد . حالا شما الان 30 سال از انقلاب گذشته هنوز اندر خم یک کوچه اید

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.086 seconds.